Гаранция и сервиз
Преди употреба на стоките, моля прочетете инструкциите за употреба и гаранционната карта. Гаранционното обслужване на стоките се извършва в сервизите посочени в гаранционната карта. WebMagazin.BG предоставя пълното си съдействие при комуникацията между клиента и съответния сервиз за гаранционно обслужване при откриване на фабричен дефект или повреда.
За начало на гаранционният срок се счита датата на продажба и е валиден за територията на Република България, ако изрично не е посочено друго. Гаранцията може да не важи за определени компоненти на стоката, които са без или с ограничен гаранционен срок (до 3, 6 или 12 месеца) съгласно условията на производителя на продукта. С намален гаранционен срок могат да бъдат акумулаторни батерии, външни адаптери за захранване, дистанционни, слушалки, памет карти, кабели, панели и други компоненти и аксесоари.
Стоки, които са компоненти, а не са краен продукт, са с гаранционен срок 12 месеца или срок определен от производителя. Консумативите (мастила, мастилници, глави за мастилено-струйни принтери, тонери и барабани за лазерни принтери и копири, оптични носители и др.) нямат гаранция.
Гаранционното обслужване може да бъде отказано в следните случаи:
- Когато не се представят гаранционни документи или има несъответствие между посочените данни в гаранционната карта с тези на стоката.
- Когато серийния номер (IMEI) липсва или е нечетлив.
- Когато гаранционните документи са преправяни.
- Когато повредите са причинени от неправилна или груба: употреба/транпорт/съхранение/монтаж, небрежност, механично увреждане, изпускане, удар, заливане с течности или храна, влияние на химически продукти, излагане на влага, изпарения, пряка слънчева светлина или на крайни температурни условия, корозия, окисление, вибрации, лошо охлаждане, използване на неоригинални зарядни устройства и други неоригинални аксесоари, обърнат поляритет на батерии, токови удари, лошо заземяване, природни бедствия и външни въздействия, включително недобре изпълнена кабелна мрежова връзка и/или телефонна линия, работа в замърсена среда, проникнали насекоми и други независещи от производителя причини, нарушен външен вид, влошаване поради неправилна експлоатация (включително повредени гнезда, жакове, куплунзи и др).
- Когато целостта на стоката или опаковката е нарушена.
- Когато етикетът на производителя или гаранционният стикер липсват или са изтрити.
- Когато продуктът е експлоатиран неправилно, в противоречие с инструкциите и гаранционните условия на производителя в гаранционната карта или съпътстващата продукта документация.
- Когато стоката е отваряна или разглобявана, правени са неоторизирани опити за ремонт или за промяна на конструкцията или конфигурацията, извършвани са механични или софтуерни интервенции, използвани са некачествени и/или неоригинални консумативи, носители на данни, аксесоари.
- Когато е инсталиран нелицензиран софтуер, неоторизирани модификации на вградения софтуер (включително BIOS ), при наличие на вируси.
- Гаранцията не важи за софтуер, инсталирани драйвери, настройки, данните на клиента в повредените устройства.
- Когато стоката е ескплоатирана не по предназначение.
- Когато битови стоки са използвани за търговски и/или професионални цели, в заведения, отдаване под наем и др.
- При постъпване на продукта за сервиз се издава сервизен протокол (в два екземпляра), попълнен от служител и подписан от клиента.
Срок за отстраняване на повредата е 30 работни дни от датата на приемане на продукта в сервиз.
При рекламация, клиентът трябва да представи гаранционна карта. В противен случай гаранцията на стоката е невалидна.
Независимо от търговската гаранция продавачът отговаря за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба съгласно разпоредбите на ЗЗП.
В WebMagazin.BG не се продават тестери на козметични и парфюмерийни продукти.
Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения във връзка с конкретна заявка договор от разстояние в срок от 7 работни дни, считано от датата на сключване на договора или датата на получаване на стоката при условията на чл. 55 от Закона за защита на потребителите.